اهداف یادگیری برای توسعه فردی و رشد شخصی
تاوان سکوت
اهداف یادگیری برای توسعه فردی و رشد شخصی
پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت 1:18 | بازدید : 453 | نویسنده : امین پارسیان | ( نظرات )
تفکر تحلیلی

تفکر تحلیلی نیز بخشی از مهارت ‌های حل مساله است. این روش به عنوان یک تفکر بصری توصیف می ‌شود که به فرد توانایی حل سریع مشکلات با استفاده از رویکرد گام ‌به ‌گام را می ‌دهد. تفکر تحلیلی به تجزیه یک مشکل پیچیده به اجزای کوچک‌ تر و قابل‌ کنترل کمک می ‌کند. با تمرین بازی های مغزی، خواندن کتاب و استفاده از روش تحلیلی در حل مشکلات، ظرفیت تفکر تحلیلی را بهبود بخشید.

تفکر خلاق

فکر کردن در مورد ایده ها و روش های جدید انجام کارها به جای روش های قدیمی، به عنوان تفکر خلاق شناخته می شود. همچنین می توان از آن به عنوان تفکر مخرب – به امغان آوردن چشم انداز جدید و تازه به جای واقعیت های فعلی- یاد کرد. در این دوره از نوآوری، تفکر خلاق و مخرب برای دستیابی به موفقیت در کار ضروری است.

با الهام از کتاب، فیلم، مستند و منابع دیگر، می توانید توانایی های تفکر خلاق را بهبود بخشید. روزانه یا هفتگی برای طوفان مغزی وقت بگذارید و چیز جدیدی ایجاد کنید.

بهبود حافظه

داشتن یک حافظه خوب، از فراموش کردن تاریخ‌ های مهم، حقایق و مهلت‌ های زمانی مهم جلوگیری می‌ کند. حافظه همچنین به ما کمک می‌ کند تا از ارتکاب اشتباهات به علت فراموشی دوری کنیم. چنین خطایی می ‌تواند پیامدهای جدی روی کار و زندگی ما داشته باشد. با مهارت های حفظ و یادآوری مطالب می توانید حافظه را تقویت کنید. یادگیری یک زبان خارجی یا یادگیری نوازندگی یک ساز موسیقی نیز راهکار خوبی برای تقویت و بهبود حافظه است.

مهارت های سازماندهی

با سازماندهی می توانید برنامه ها، فعالیت ها و روتین های خود را کنترل کنید. مهارت سازماندهی تمرکز شما را افزایش می دهد، بهره وری تان را بالا می برد، استرس هایتان را کاهش می دهد و به شما در مدیریت بهتر زمان کمک می کند. برخی فکر می کنند که سازمان دهی به تیپ ‌های شخصیتی مربوط است اما حقیقت این است که سازمان دهی واقعا یک مساله شخصیتی نیست. هر کسی می‌ تواند این مهارت را یاد بگیرد و آن را توسعه دهد.

درباره نحوه ساماندهی مطالب بیشتری بیاموزید. برای این منظور می توانید یک لیست از کارهای روزانه تان ایجاد کنید و بیاموزید که به طور مرتب چیزها را در جای مناسب خود نگه دارید.

اعتماد به نفس و عزت نفس

یکی از راه های ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس، مطالعه است. مطالعه شما را با اطلاعات ارزشمندی تجهیز می ‌کند که باعث آگاه تر شدن شما خواهد شد. همچنین از آن جایی که به شما یک دیدگاه وسیع ‌تر در مورد مسائل می دهد، می تواند به باهوش تر شدن شما نیز کمک کند و این باعث می ‌شود که شما در هنگام برقراری ارتباط با مردم با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر می شوید.

کتاب های زیادی در مورد بالا بردن اعتماد به نفس در دسترس هستند، مطالعه این کتاب ها نیز کمک بسیار خوبی برای توسعه اعتماد به نفس خواهد بود.

ایستادگی و مقاومت

توانایی شما برای ایستادگی قوی در میان طوفان ها به این بستگی دارد که شما چقدر مقاوم باشید. صرف نظر از اینکه موانع و سختی ها را پیش بینی کنید یا نه، همیشه در طول سفر رسیدن به موفقیت، اوقات سختی وجود خواهد داشت.

یادگیری محکم و مقاوم بودن، باعث خواهد شد که در مواقع سختی تسلیم نشوید، همچنین به شما کمک خواهد کرد تا ذهن تان را در مواقع سختی حفظ کنید. زندگینامه ها یا فیلم ها و مستندهایی را ببینید که دارای کارهای قهرمانانه هستند. همچنین می توانید در تمرین‌ های ذهنی شرکت کنید.

و اما سخن پایانی…

به همان اندازه که یادگیری مهارت های جدید خوب است، مهم است که قبل از حرکت به سمت یک مهارت جدید، مهارت قبلی را کامل کنید. کسب تمام مهارت ها با هم، امکان پذیر نیست. زمانی که اهداف یادگیری خود را انتخاب کردید، یک بازه زمانی را برای کسب هر کدام از این مهارت ها ایجاد کنید. همچنین می ‌توانید یک تقویم سالانه برای اهداف آموزشی خود ایجاد کنید و یکی پس از دیگری آن ها را انتخاب کرده، یادگیری آن را آغاز کرده و سپس به اتمام برسانید.

منبع: اهداف یادگیری

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 260
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 369
:: باردید دیروز : 238
:: بازدید هفته : 1069
:: بازدید ماه : 2167
:: بازدید سال : 12036
:: بازدید کلی : 173340